Kostnadsförslag KF, kan heta offerrtförfrågan eller offert beroende på dina inställningar.
I våra exempel anges det som KF och är en funktion där butiken gör ett kostnadsförslag som sedan kan godkännas eller avböjas av kunden. Nedan syns flera olika statusar som ett kostnadsförslag kan ha.
Utropstecken innebär att åtgärd krävs från butiken för att avsluta eller revidera KF och återkoppla till kund.
- Kunden har avböjt KF. Välj Arkivera eller Förnya, samt se meddelande om varför kund avböjt i "Konversation med kund".
- Kund har accepterat ditt KF. Välj Granska, Nästa och Slutför för att ärendet ska övergå till ett ärende och att kunden ska meddelas om att KF är mottagen av er och ärendet påbörjas.
- Giltighetstiden har passerat utan att kund har hört av sig. Välj Arkivera eller Förnya. Förhandsgranska genom att välja menyn längst till höger "..."
Önskas datum förlängas på KF, välj Förnya, ändra "Giltig t.o.m." och Publicera igen. - KF krävs / Utkast; innebär att KF ej är klart och behöver färdigställas och publiceras till kund. Det görs genom att klicka på pennan "Ändra".
- KF krävs, men har ej påbörjats. Välj "Skapa" för att skapa och publicera KF för att kund ska kunna se och godkänna det.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.