Det här är standardtexter, men kan även ändras manuellt i samband med statusändring se ex. nummer 6 på hur.
Gör så här för att ändra texter för kostnadsförslag i backoffice:
- Gå till systeminställningar
- Sök på "konversationen" och klicka på raden för att kunna redigera villkoret.
- Förslag, radera den befintliga texten, skriv först in den texten du önskar ha i anteckningar eller ordbehandlingsprogram, markera hela texten och klistra in. Alternativt ändrar du direkt i den befintliga texten.
Tips: Vill du återgå till den tidigare exempeltexten, klicka på knappen "Sätt standardinställning". Din egna text försvinner då helt och ersätts av standardtexten. Du ser texter du själv ändrat i fet stil, se bild nedan nr 9 och 10 är "egna förslag på texter".
Vissa av inställningarna har ej någon standardtext.
Raderad text kan ej ångras!
Guide till inställningar:
- Tack för förtroendet!
Vi har på din begäran registrerat kostnadsförslaget som accepterat.
Arbetet kommer att påbörjas inom kort. - Tack för förtroendet!
Vi kommer att påbörja arbetet inom kort.
Så här ser det ut i Lyckla-konversationen: - Giltighetstiden för kostnadsförslaget har passerat och vi saknar besked från dig. Vi kommer därför avvakta med ärendet.
Välkommen att återkomma om du ångrar dig eller vill att vi tittar på andra alternativ. Med önskan om en fortsatt fin dag. - Vad tråkigt att kostnadsförslaget inte kändes bra.
Vi har nu registrerat det som avböjt av dig.
Du är välkommen att återkomma om du ångrar dig eller vill att vi tittar på andra alternativ. Med önskan om en fortsatt fin dag. - Du har ett nytt kostnadsförslag att besvara. Har du några frågor eller vill ändra något så går det bra att skriva till oss här.
- Vad tråkigt att kostnadsförslaget inte kändes bra.
Vi har på din begäran registrerat kostnadsförslaget som avböjt.
Du är välkommen att återkomma om du ångrar dig eller vill att vi tittar på andra alternativ.
När du arkiverar ett kostnadsförslag. Du får upp följande dialog och kan välja att visa texten i sms:et eller ändra på meddelandet till kund här. - Ärendet har arkiverats. Hör av dig om du vill att vi ska återuppta ärendet.
-
Hej {firstName}!
Här ser du all information om ditt ärende: {caseNumber}.
När vi har räknat klart på ditt kostnadsförslag, kan du se pris och alla detaljer här.
Skulle allt kännas bra, kan du även acceptera det här så påbörjar vi arbetet efter det.Har du andra frågor om ärendet så kan du skicka ett meddelande till oss här, så svarar vi dig så snart vi kan.
- Hej {firstName}!
Här ser du all information om ditt ärende: {caseNumber}.
När ärendet är klart ser du att status har ändrats från pågående till slutfört och du är då välkommen att hämta ut det. Har du andra frågor om ärendet så kan du skicka ett meddelande till oss här, så svarar vi dig så snart vi kan.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.