- För att få en formell bekräftelse av kund gällande kostnadsförslag är det superenkelt att använda funktionen kostnadsförslag i programmet. Kunden accepterar villkoren och kan enkelt tacka ja till ditt prisförslag. Tilliten från båda parter blir högre med ett formellt kostnadsförslag.
- Kunden kan även avböja och samtidigt tvingas att skriva en anledning till varför.
- I ditt program ser du snabbt om du har avböjda eller accepterade kostnadsförslag och när du väljer att hantera dem.
- Vyn Lyckla visar sammantaget antalet obesvarade konversationer och kostnadsförslag för åtgärd.
I exemplet nedan finns fyra akuta åtgärder, de symboliseras med "!".innebär avböjt KF av kunden
innebär godkänt KF av kunden
innebär att att någon har valt att kryssa i kostnadsförslag och att det måste krävas ett formellt godkännande av kunden för att ärendet ska påbörjas. Vanligt om det är högre belopp eller att man vill ge ett mer professionellt intryck eller om kunden verkar osäker.
...............................innebär att KF påbörjats, men inte publicerats så att kunden kan se det. Det är alltså inte klart ännu.
- Klicka på den aktuella posten som du vill se detaljer för till vänster.
- Läs om vilken åtgärd som ska tas. Finns längst ner till höger i vyn Lyckla, ärendehanteringsvyn eller kundens kundkort.
Kostnadsförslag är en del av Lyckla och pris motsvarar detsamma som för en Lyckla-konversation.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.