Vid installation
När programuppdateringen görs ska du välja "Ja" OM den här rutan kommer fram.
Problem med betalterminal efter installation?
Generell information kring uppdateringen till 2.4/1.4.62
Ett större omtag har gjorts för att framtidssäkra systemet. Ett större arbete har också lagts på att snabba upp i vissa vyer.
Rättelser
- Materialinköp, när du valt en bankdag för utbetalning som inte är idag har datum på kundens kvittensunderlag visat en dag för lite. Om du valt den 7/3 så står det istället 6/3 på utskriften. Det är nu åtgärdat fr o m den här versionen.
- Mindre justeringar i Konversationer t e x. senaste meddelandet på en konversation visas i listningen. Tidigare visades det första meddelandet även om det fanns fler meddelanden på samma konversation.
- Felmeddelande kan ha synts i backoffice under kassaregistervyn vid sök. Det är nu åtgärdat.
Nya funktioner
- Inställningar på filtrering och sortering i kassavyn
Standardinställningar har gjorts i vissa vyer så att alla användare får samma sortering på vy. T ex meddelandevyn syns bara olästa av butiken. - Kassavyn fokus direkt i sökfältet
Genom att börja skriva direkt så kan du söka en artikel utan att behöva sätta markören i sökfältet. Du kan välja att skjuta med streckkodläsare på artikel som vanligt. - Övrigt notering på kundkortet
Finns på en egen flik "Noteringar" för att lägga till noteringar som tillhör kunden och inte ett visst ärende. Då är det lättare att hitta.
Kan vara storlekar, tillhörighet till förening eller annan information. OBS! Tänk på att det är GDPR-relaterade uppgifter och endast information som kan anses vara nödvändig för att kunna utföra ert arbete ska skrivas in här.
Om det är en * på fliken Noteringar så finns det en notering där. Noteringen kan du markera och kopiera (Ctrl+C) om du skulle behöva.
Välj Ändra och lägg till notering. Spara. Klart.
I backoffice, gör så här:
1. Välj Kundregister och kund
2. Här finns en ny box som heter "Övriga noteringar"
Klicka på pennan för att ändra. Skriv in text och Spara. - Drop in funktion för "snabba ärenden"
För ärenden där du inte vill spara kunduppgifter och som du gör klart på kort tid. T ex batteribyte.
Kunden får ändå ett ärendenummer via en lapp som du skriver ut. Men den blir EJ ansluten till Lyckla och kan då inte kommunicera med butiken. OBS! Önskar du ha telefonnummer med får du skriva in det i beskrivningen.
I programmet, gör så här:
2.1. Välj Ärenden
2.2 Klicka på "Nytt ärende (Drop in)
2.3. Fyll bara i Ärendetyp och ärendebeskrivning + ev. telefonnummer.
2.4. Spara och Skriv ut ärendekvitton till kund och till verkstad.
I listan till vänster märks dessa ärenden som "Drop in"
Tänk på: När du slutför ärendet och ändå vill skicka sms till kund, då måste du klicka på "Ange kund" och skapa ny kund. Klicka sen på Skicka meddelande om du vill informera kunden om något.
2.5 I backoffice
Du kan ej skapa Drop in-ärende i backoffice. Däremot kan du söka och se samtliga ärenden även Drop in. - Nytt utseende på startsidan
Liten förändring på Startsidan. Här har även tillkommit lite citat. - Toasts vid olika scenarion
Klart det ska firas när du/ni gjort extra bra försäljningsdag eller när ni uppnått ett visst antal ärenden. Programmet skapar en toast när du stänger dagskassan eller skapat ett nytt ärende då dessa kriterier slår in. - Längre kvittotexter
Om ni behöver skriva mycket text på kvitton, så har det utökats antal möjliga tecken.
Klicka här för mer information om hur du gör. - Möjlighet att erbjuda kunder rabattkod om du har webbshop via Adjoy
Kunder kan registrera sig för nyhetsbrev (extra kostnad, aktivering och per månad)
Se exempel i demomiljö här
Läs mer här - Möjlighet till automatisk post i Lyckla när ett ärende skapas med första info till kund
Se exemplet under konversation. Det är ett standardmeddelande som kommer till alla kunder när ärendet skapas upp. Den lägger sig som en första post i konversationen.
Skriv in till supporten om vilket meddelande som du önskar ha här. Meddelandet skapar ingen Lyckla-konversationskostnad utan är ett standardmeddelande. - Standardmeddelande när ärendet är slutfört kan ändras.
Önskar du ändra meddelandet som skickas till kunden när ärendet är slutfört så skickar du det till support.
Exempel inringat i gult.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.