Med den här versionen följer en integration till plattformen Lyckla med kostnadsfri aktiveringsavgift för alla befintliga kunder. Lyckla är en kommunikationsplattform där du enkelt kan konversera med dina kunder. Då har både du och kunden en historik kring ärendet samlat som går att följa via en länk som kunden får i ett SMS. Du kan i ditt program eller via Backoffice följa upp när du har obesvarade meddelanden.
Vid installation
När programuppdateringen görs ska du välja "Ja" när den här rutan kommer fram.
Innehåll
Programvara behöver alltid hållas uppdaterad och fräsch. Vi har gjort bakomliggande underhåll och förbättringar. Samt nya plattformen Lyckla för dig som vill arbeta mer ärendebaserat med dina kunder.
För dig som även har webbshop har det gjorts förändringar gällande försäljningsrapporterna. Läs mer här.
Arbetar du med kundärenden, se avsnitt längre ner.
Problem med betalterminalen efter installation?
I så fall kan du ha missat att tillåta att appen fått göra ändringar.
- Välj “?” längst ner till höger och starta adminverktyget.
- Välj sedan “Omkonfigurera allt” och sedan Stäng.
- Stäng ner e-kassan och starta om programmet.
För annan felsökning om betalterminal läs mer här
Lyckla -kundärenden förändringar
- Efter att Lyckla har aktiverats (v.41) så kommer du kunna skapa kundärenden och ha möjlighet att skicka meddelanden till kunden direkt från programmet. Om du eller kunden påbörjar ett meddelande kring ärendet uppstår en konversationskostnad a´ 10:-/ per ärende som faktureras kvartalsvis i efterskott. Sms-kostnader tillkommer som tidigare.
- Se film här på hur det går till
- När ett ärende sätts som slutförd är standardiställningen att det automatiskt går iväg ett SMS med en länk till Lyckla där ditt tidigare standardmeddelande visas för kunden. "Ditt ärende nr: XX är klart att hämtas..."
- Det finns en ny status på ärende som heter "Hämtat" och som visas när du avslutat ett ärende. Det är för att man vill se om kunden har hämtat ut ärendet eller ej.
-
-
- Ärendet blir automatiskt satt som hämtat när du går via ärendet till kassan.
- Om du tar betalt direkt i kassan eller ej tar betalt för ärendet klickar du på knappen "Hämtat".
- Ärendet blir automatiskt satt som hämtat när du går via ärendet till kassan.
-
-
- Tänk på att använda Handpenningfunktionen om kunden vill förbetala sitt ärende. Så du inte sätter ärendet som Avslutat för att kunna ta betalt för ärendet och sen ändra tillbaka igen. Då kommer kunden få ett meddelande om att ärendet är Avslutat och kan hämtas, vilket inte blir bra. Läs mer om att skapa handpenning här och lösa in handpenning här
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.