Se film om att använda Lyckla här utan att skriva meddelanden.
Skapa nytt ärende med Lyckla som inte tidigare fanns i systemet.
- Skapa ärende som vanligt
- I samband med att ärendet är skapat och sparas, skickas ett sms till kund med ärendenummer och länk.
- Vill du inte att kunden ska kunna skicka meddelanden till dig i Lyckla, då väljer du fliken Meddelanden och klickar på det öppna hänglåset längst ner. Det blir då stängt.
Det blir åter öppet om du eller dina kollegor skickar ett Lyckla-meddelande till kund. Då kan kunden svara.
Ett Lyckla-meddelande uppstår om du ändrar på standardmeddelandet när du klickar på kuvertet i kundärenden.
Då ser det ut så här och du skriver ditt meddelande i rutan.
- Alternativt när du skriver ett meddelande i meddelandefältet längst ner.
Du kan se om du har olästa meddelanden från kund i menyn längst ner i programmet. Då syns en röd symbol med en siffra över hur många olästa meddelanden du har som kanske väntar på svar.
Klicka på Meddelanden. Svarta brev= Kundens meddelanden till dig. Gula brev motsvarar Olästa meddelanden från dig som inte kunden har öppnat. Du kan sortera på filtren högst upp.
- När ärendet är slutfört, sök reda på det som vanligt och klicka på "Slutfört"
- När kunden hämtar sin vara, sök reda på ärendet och klicka på Betala. När ärendet är betalat markerar systemet automatiskt ärendet som hämtat och konversation stängs om du inte valt det redan vid punkt 3.
- Om du inte har kassan, klicka på "Hämtat" när kunden har hämtat sin vara för att stänga konversationsmöjligheten för kunden.
Slutföra ett ärende som redan finns i systemet innan Lyckla-uppdatering
- Klicka på Slutfört, du får nu upp ett fönster som talar om att ärendet inte finns i Lyckla och att du behöver skicka ett meddelande manuellt istället. Klicka "Ja"
- Klicka på Meddelande
- Nu kommer standardmeddelandet upp. Öppettider, adress står i Lyckla för kunden att se när de klickar på länken. Kontrollera att dessa stämmer, annars mejla support@adjoy.se vilka tider som ska vara.
Välj Skicka.
- Standardmeddelandet skapar ett SMS till kunden som kan se ut enligt bilden (Gulmarkerad text blir utbytt till kundens namn, länk och ärendenr, samt ert namn längst ner. SMS-avsändare är ert avsändarnamn.
- Så här kan det se ut i kundens vy
- All loggning hittar du i programmet under fliken Meddelanden på ärendet och skulle kunna se ut så här. Har kunden eller du startat meddelandekonversation så syns även det. Men ser det ut så här debiteras inget annat än kostnad för sms.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.