Felet kan uppstå när en internetanslutning saknas eller om en programuppdatering har skett och någon har svarat "Nej" i följande dialogruta. Här måste du svara "Ja". I annat fall kan det göra att kassan får kommunikationsfel.
Det kan också bero på att du har "flera instanser av kassan öppen". Tryck då Ctrl+ Alt+ Del och sök reda på Adjoy E-kassa i aktivitetshanteraren som öppnas. Markera "Adjoy E-kassa" och välj Avsluta nere till höger. Kontrollera så det inte finns flera "Adjoy E-kassa" innan du stänger akivitetshanteraren. Är du osäker, så starta helt enkelt om datorn.
Åtgärd om internetanslutning finns
För att åtgärda felet om man råkat svarar "Nej" om att tillåta "Alpacha.Terminal.AdminTool", gör så här:
- Starta upp programmet
- Klicka på symbolen "?" nere till höger i programmet
- Välj "Starta adminverktyget" och klicka på knappen längst ner till vänster: "Omkonfigurera allt"
- Klicka på OK i följande 2 dialogrutor som kommer upp. Där ska det stå att konfigurationen lyckades.
- Klicka på "Stäng" och starta sedan om kassan.
- Fungerar det ändå inte, prova att starta om datorn. Kontrollera så att internet är stabilt.
- Fungerar det fortfarande inte, kontakta support.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.