Kvittoskrivaren skriver inte ut kvitto - guide steg för steg
Här följer exakt samma guide som support hjälper er med.
Kontrollera så rätt papper sitter i. Måste vara termopapper. Samt att rullen ligger åt rätt håll. Kan enkelt kontrolleras genom att klicka på feed-knappen på skrivaren.
- Känn efter så inga kontakter är lösa. Den ska lysa blått eller grönt beroende på vilken modell du har. Lyser den rött, är det fel på den eller så sitter inte strömkontakten i ordentligt. Dra ut strömkontakten och sätt i igen.
- Sök efter "Skrivare" (Printer om du har engelsk inställning) i sökfältet längst nere till vänster/eller mitten längst ner på datorskärmen. Klicka först med musmarkören i "Sök-fältet" i själva datorn
- Välj "Skrivare och skannrar Systeminställningar"
- Sök reda på en skrivare som heter något med "Star" i namnet. Om det står "Offline" på den som i nedan exempel, så betyder det att den inte har kontakt med datorn. Kontrollera USB-sladden både i kvittoskrivaren och i datorn.
- Klicka på skrivarnamnet, så får du upp följande val. Välj "Hantera" (Windows 10)
Eller klicka på skrivarnamnet och välj "Kör felsökaren" (Windows11) - Välj "Kör felsökaren". Detta kan ta några minuter. Invänta tills den är helt klar. Då kommer ev. kvitton som ej blivit utskrivna skrivas ut på skrivaren.
- Kommer kvitton ej ut under punkt 6, prova nedan.
- Starta om hela kvittoskrivaren genom att dra ut strömkontakten och sätt in den igen.
- Ta ut USB-kabeln mellan datorn och kvittoskrivaren, vänta någon sekund och sätt sen in igen.
- Funkar inget av ovanstående, kan skrivaren vara trasig, eller kan det vara fel på USB-porten i datorn.
Ev. prova att sätta in sladden i annan USB-ingång i datorn och se om status ändras från Offline. - Starta om datorn.
Om inget av ovanstående hjälper kan ny hårdvara behöva införskaffas.
Kontakta Adjoy om ni önskar en offert på ny hårdvara.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.