Kvittoskrivaren skriver inte ut kvitto
Kontrollera så rätt papper sitter i. Måste vara termopapper. Samt att rullen ligger åt rätt håll. Kan enkelt kontrolleras genom att klicka på feed-knappen på skrivaren.
- Känn efter så inga kontakter är lösa. Den ska lysa grönt. Lyser den rött, är det fel på den eller så sitter inte strömkontakten i ordentligt.
- Sök efter "Skrivare" (Printer om du har engelsk inställning) i sökfältet längst nere till vänster på datorskärmen. Klicka först med musmarkören i fältet där det står "Skriv här för att söka"
- Välj "Skrivare och skannrar Systeminställningar"
- Sök reda på en skrivare som heter något med "Star" i namnet. Om det står "Offline" på den som i nedan exempel, så betyder det att den inte har kontakt med datorn. Kontrollera USB-sladden både i kvittoskrivaren och i datorn.
- Klicka på skrivarnamnet, så får du upp följande val. Välj "Hantera" (Windows 10)
Eller klicka på skrivarnamnet och välj "Kör felsökaren" (Windows11) - Välj "Kör felsökaren". Detta kan ta några minuter. Invänta tills den är helt klar. Då kommer ev. kvitton som ej blivit utskrivna skrivas ut på skrivaren.
- Starta om hela kvittoskrivaren genom att dra ut strömkontakten och sätt in den igen.
- Funkar inget av ovanstående, kan skrivaren vara trasig, eller kan det vara fel på USB-porten i datorn.
Ev. prova att sätta in sladden i annan USB-ingång i datorn och se om status ändras från Offline.
Om inget av ovanstående hjälper kan ny hårdvara behöva införskaffas. Kontakta Adjoy om ni önskar en offert på ny hårdvara.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.