Kortfattad guide för att felsöka PAX A35
Funkar inte den klicka här och kontrollera steg för steg.
Vanligaste felet är att IP-nummer bytts i datorn eller terminalen.
Även om IP-nummer i
Snabbguide
- Starta E-kassan och gå till fliken "Start"
- Till höger under Administration står det Korthantering. Klicka på "Fel" så du får upp dialogrutan "Administration Kort". Låt dialogen vara öppen!
Notera DIN dators IP-adress i nedre delen av dialogen (nedan siffror är endast exempel). Just den adressen ska läggas in i din betalterminal under ECR IP ADDRESS.
Exempel:
-
På kortterminalen:
- Öppna "Adminmeny" genom att trycka på de tre punkterna nere i det vänstra hörnet.
- Logga in med kod 1973 (eller den kod som ni själva har skapat eller fått av Swedbank Pay)
- Välj ECR
- Se till att din dators IP-adress som du ser på din kassadator är samma som ECR IP-address på din betalterminal. Se bild nedan. Om inte, så ändra och välj Save. Nu ser du snart i din kassa att statusen blir OK. Även om IP-nummer är korrekt när du tittar måste du ändå trycka på SAVE eftersom det kan vara terminalens IP högst upp som har ändrats.
Det är viktigt att kassadatorn och E-kassan är igång samtidigt. I dialogen under "Administration kort" enligt punkt 2 kommer "Status" att ändras till OK efter några sekunder om alla siffror är korrekt angivna och enheterna får kontakt med varandra.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.