Det finns 2 ställen där du kan skicka SMS gällande ärendehantering från själva programmet, men du kan bara ändra på meddelandet för avslutade ärenden.
Alla inställningar under systeminställningarna är väldigt känsliga. Skulle systemet förändras och det behöver åtgärdas så ingår det ej i ordinarie support och kostnad tillkommer.
Skicka SMS gällande avslutat ärende
- Logga in i Backoffice
- Välj Inställningar/Systeminställningar. När du är och ändrar i systeminställningar kan hela systemet påverkas om du är på andra delar än det som angivits nedan.
- Sök reda på "Kundärende" i sökrutan. Hittar du inte sökfältet, klickar du på förstoringsglaset till höger.
- Klicka på raden där du vill ändra. OBS! Ändra inte på det gulmarkerade i texten, för då försvinner kopplingen till ärendenumret.
- Klicka på Spara. Testa meddelandet till er själva för att se hur det blir till kunden.
- Skulle det behövas ändras på de sista fraserna i SMS:et får ni höra av er till support. Ändringen kommer debiteras enligt gällande taxa.
Skicka SMS från kundkortet
När du skickar SMS via kundkortet för ett pågående ärende så kommer en förvald text.
Tänk på att inköpsärende och ärende har samma mall. Du kan alltid själv ändra per meddelande och övertrumfa mallen vid det tillfället. Men det går inte att ändra standardtexten här.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.