Från din mobil, padda eller annan enhet kan du få åtkomst till backoffice och se och skapa kundärenden via webbläsaren.
- Logga in och välj Kundregister. Sök reda på kunden eller skapa ny kund.
- Klicka på grön symbol uppe till höger vid Rutan som heter "Ärenden på kunden":
- Beroende på vad du har för licens syns olika mycket alternativ här.
Ärendetyperna sätts upp i samband med din uppstart. Önskar du ha fler och inte har behörigheten att ändra? Skicka vad du vill ha ändrat med ett mejl till support@adjoy.se
- Klicka i ärendetyp
- Fyll i ärendebeskrivning som ska synas för kunden på ärendekvittot och i Lyckla där kunden följer sitt kundärende.
- Objektsnummer kan heta olika saker beroende på dina inställningar från start. Objektsnummer skrivs bara ut via webbgränssnittet på Kundärendekvittot och EJ om du gör utskrift via terminalen/kassaprogrammet.
- Försäljningsplats, Avdelning och Plats finns bara i vissa licenser.
- Beräknad leveransdag kan vara tomt och då står det på kundens kvittolapp "Meddelas via sms" istället för datum vid "Beräknad leverans".
- Status på ärendet är oftast Pågående vid skapande av ett nytt kundärende.
- Intern leveransdag är oftast någon dag innan så man vet att ärendet är klart i tid. Det går att sortera ärenden på intern leveransdag så man kan göra en planering för vilka ärenden som ska prioriteras.
- Övrigt är den text som bara ska till verkstaden/butiken. Tänk på att aldrig skriva personrelaterad information som inte har betydelse för själva ärendet, då detta register omfattas av lagen om GDPR.
4. Spara
5. Välj Skriv ut "Kundens ärendekvitto (Kvittoskrivare)" (sista alternativet i utskriftslistan)
6. Välj Skriv ut "Ärende (Kvittoskrivare)" för att ha tillsammans med ärendepåsen. (alternativ 3 i listan)
Det går att lägga till bifogade filer såsom bild eller dokument till ärendet, men dessa syns ej i terminal/kassaversionen. Välj i så fall genvägen.
I vissa licenser går även att lägga till artiklar på ärendet.
Läs relaterade artiklar om ärenden:
Ändra ett ärende via backoffice
Avsluta ett ärende via backoffice
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.