Saknas det verifikation eller underlag i Fortnox Inbox?
- Kontrollera meddelanden under Statistik och rapporter/ Fortnoxintegration. Vanliga fel kan vara att det saknas kontonummer i Fortnox som används i Adjoy. Då kan synkningen inte genomföras. Åtgärd: Lägg till kontonummer i Fortnox. När kontonumret är tillagt ska allt synkas upp igen (sker automatiskt senast under midnatt) För att se direkt om det funkar, klicka på Synkronisera i Backoffice efter att kontonumret är tillagt. Samtliga rapporter som inte blivit synkade från felrapporteringsdatumet och framåt kommer då att synkas upp.
Det kan även bero på att du har ett nytt bokföringsår. Läs mer här i så fall.
Tänk på att även om du vill *ändra bokföringskonto i Adjoy så behöver du ändå justera enligt ovan för att kunna synka tidigare rapporter. *Vid ev. ändring, av ett kontonummer i Adjoy, förändras inte tidigare rapporter utan från ändringstillfället och framåt. - Är det inga felindikationer, kan det bero på att inloggningen till Fortnox behöver förnyas. Kanske har man bytt lösenord
Ni behöver förmodligen förnya er inloggning till Fortnox från Backoffice.
Det gör ni genom att logga in i backoffice.
Välj Statistik & Rapporter och sen Fortnoxintegration.
Klicka på Förnya inloggning till höger. Skriv in användarnamn och lösenord till Fortnox.
Därefter Synkronisera. - Materialinköpsrapport och Webbshop med 0 kr i omslutning skickas aldrig upp till Fortnox fr o m version: 2.2.25 och framåt. För kontroll av rapporterna vid ev. felsökning:
1. Gå in under Statistik & Rapporter, välj dag/period
2. Välj försäljningsplats
3. Välj dag/period
4. Välj vilken rapport som ska skrivas ut.
OBS! Finns både webbshop och kassa/flera kassaterminaler, är steg 2 extra viktigt. Vid flera terminaler, skickas dessa rapporter upp för sig i egen verifikation.
Däremot skickas alltid Z-dagrapporterna upp till Fortnox även vid 0-saldo pga att de tillhör en nummerserie. En dagsrapport måste t e x öppnas om man behöver öppna kassalåda och då måste det registreras på dagsrapporten enligt lag även om inga köp görs den aktuella dagen.
Versionsnummer finns i backoffice.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.