Saknas det verifikation eller underlag i Fortnox Inbox?
Kontrollera meddelanden under Statistik och rapporter/ Fortnoxintegration. Vanliga fel kan vara att det saknas kontonummer i Fortnox som används i Adjoy. Då kan synkningen inte genomföras. Åtgärd: Lägg till kontonummer i Fortnox, alternativt ändra bokföringskonto i Adjoy. Vid ändring, förändras inget bakåt i tiden utan endast från ändringstillfället och framåt.
Materialinköpsrapport och Webbshop med 0 kr i omslutning skickas aldrig upp till Fortnox fr o m version: 2.2.25 och framåt. För kontroll av rapporterna vid ev. felsökning:
1. Gå in under Statistik & Rapporter, välj dag/period 2. Välj försäljningsplats 3. Välj dag/period 4. Välj vilken rapport som ska skrivas ut. OBS! Finns både webbshop och kassa/flera kassaterminaler, är steg 2 extra viktigt. Vid flera terminaler, skickas dessa rapporter upp för sig i egen verifikation.
Däremot skickas alltid Z-dagrapporterna upp till Fortnox även vid 0-saldo pga att de tillhör en nummerserie. En dagsrapport måste t e x öppnas om man behöver öppna kassalåda och då måste det registreras på dagsrapporten enligt lag även om inga köp görs den aktuella dagen.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.