Saknar kunden ett kvitto?
Vet du datum eller tid, men inte har kvittonummer?
- Välj Köp och sedan "Sök betalningar"
- Välj Försäljningsplats (om du har flera kassor eller om du även har webbshop, annars låt den stå på "Visa alla"
Betalningstyp: Om du vet att kunden betalat med ett visst betalsätt t ex. kort. (Välj "Visa alla" om kunden kan ha delat upp köpet på flera betalsätt)
Betalningsstatus bör som standard vara "Slutförd", men går bra att låta den vara på "Visa alla"
Välj att sortera på Belopp eller Tidpunkt slutförd.
Från - Till bör anges datum minst en dag innan och 1 dag efter det tänkta datumet för att programmet ska kunna filtrera ut korrekt. Hittar du inte kvittot, kan du behöva ta 3 dagar innan och 3 dagar efter beroende på om det varit helg i samband med den tänkta tidpunkten.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.