För Adjoy´s kunder som köper Dator gäller följande allmänna villkor. Har du köpt till 3 års garanti är det den som gäller.
Garantitid: 1 år från leveransdatum
Garantivillkor
Garantivillkor avser dator med bildskärm som levererats från Adjoy AB. Övrig ev. medköpt kringutrustning enligt gällande garantivillkor från respektive tillverkare av dessa. Garantin innefattar endast felaktiga hårdvarukomponenter och EJ skador som orsakats av onormalt bruk eller oförsiktig hantering efter leverans från Adjoy AB.
Gäller ej:
- Då datorn har stått onormalt trångt och varmt. Rekommendation är rumstemperatur med minst 1 dm luft runtom.
- Hårdvaran har utsatts för onaturligt mycket partiklar såsom hår, damm etc.
- När datorchassit har öppnats
- Stöld
- Sabotage
- ev. köp av beg. hårdvara
Täcker ej:
- Förlorade filer
- Mjukvaruproblem som uppstått av annan programvara än Adjoy´s.
- Virus
- Adjoy avsäger sig allt ansvar för eventuellt förlorade filer, backuper m m
Kundens ansvar:
- Kunden ansvarar själv för att kontinuerligt ta backup av de filer som är vitala för kunden
- Kunden ansvarar själv för att se till att ha ett fungerande antivirusskydd och brandvägg. Skulle antivirusskydd eller brandvägg stoppa Adjoy´s programvaror ingår det ej i support från Adjoy att åtgärda detta. Många gånger kan antivirusprogram stoppa framförallt kortterminalsanrop. Då behöver du kontakta kortterminalleverantören och/eller leverantören av ditt antivirusskydd/brandvägg.
Vid reklamation:
- Köparen står för fraktkostnad till Adjoy
- Adjoy kontrollerar datorn
- Om det är fel på hårdvarukomponenter som ej orsakats av oförsiktig användning åtgärdar Adjoy felet och returnerar paketet utan fraktkostnad för kunden.q
- Visar det sig att reklamationen ej godkänns pg a att:
- Fel uppstått pga oförsiktig användning
- Garantitiden utgått
- Fel hittats som ej omfattas av garantin
- Inget fel kan hittas av Adjoy
I dessa fall, om möjlighet finns att åtgärda fel, offereras kunden enligt gällande taxa. Kund står då för all fraktkostnad. Kunden har rätt att tacka nej och får då betala returfrakt av den trasiga datorn. Kunden debiteras dessutom en kostnad för felsökning enligt gällande taxa.
- För att en reklamation skall tas emot måste en felbeskrivning bifogas från kund. I fall då felbeskrivning saknas nekas reklamationen och Adjoy skickar tillbaka datorn mot en fraktkostnad.
- För att reklamation skall godtas måste produkterna återsändas i originalförpackning med emballage. I annat fall upphör garantin att gälla.
Övrigt: Datorn är avsedd för användning av programvara från Adjoy. Nedladdning och bruk av annan programvara är på kundens eget ansvar och innefattas ej av support eller garantin.
Består fel av andra orsaker t e x inbrott eller olycka, kontaktar du ditt försäkringsbolag och hör vad som gäller.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.