För att webbshoppen ska kunna skicka e-post från systemet behöver det göras vissa inställningar.
Annars kommer inte kunden att få mail om sin order, sitt konto på mina sidor etc.
Inställningarna får du från din epost-leverantör. Det bästa är att ha en fast bestämd epost och inte gmail eller hotmail-konto.
Den här informationen behöver förberedas
- Namn: Avsändarnamn ”Minbutik”
- Epost: samma som under punkt 4 och är inte nödvändig att fylla i
- Lösenord: Det som epostkontot har
- Användarnamn: tex. no_reply@minbutik.se (som ni behöver skapa om det inte finns)
- Använd SSL (Secure Sockets Layer): Det beror på vad er epost-leverantör anger att de har om ni ska svara Ja eller nej.
- Server för utgående epost (SMTP): Kan vara smtp.telia.com /mailcluster.loopia.se/ smtp.websupport.se etc. beroende på vad er epostleverantör har för inställlningar här.
-
Port för utgående server (SMTP): Samma sak här, det som er epostleverantör anger. Kan tex vara 587 för telia och 465 för loopia. OBS! Kan ändras. Beror på om ni har SSL eller ej.
Exempel Websupport:Outgoing server settings:
Server/SMTP: smtp.websupport.se
Server port when NOT using SSL: 587
Server port WITH SSL: 465.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.