För att webbshoppen ska kunna skicka e-post från systemet behöver det göras vissa inställningar.
Annars kommer inte kunden att få mail om sin order, sitt konto på mina sidor etc.
Inställningarna får du från din epost-leverantör. Det bästa är att ha en fast bestämd epost och inte gmail eller hotmail-konto.
Den här informationen behöver förberedas
- Namn: Avsändarnamn ”Minbutik”
- Epost: samma som under punkt 4 och är inte nödvändig att fylla i
- Lösenord: Det som epostkontot har
- Användarnamn: tex. no_reply@minbutik.se (som ni behöver skapa om det inte finns)
- Använd SSL (Secure Sockets Layer): Det beror på vad er epost-leverantör anger att de har om ni ska svara Ja eller nej.
- Server för utgående epost (SMTP): Kan vara smtp.telia.com /mailcluster.loopia.se etc. beroende på vad er epostleverantör har för inställlningar här.
- Port för utgående server (SMTP): Samma sak här, det som er epostleverantör anger. Kan tex vara 587 för telia och 465 för loopia. OBS! Kan ändras. Beror på om ni har SSL eller ej.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.