Logga in i backoffice och välj brun knapp "Rapporter"
Välj datumintervall samt "Webshoppens namn" som försäljningsplats.
Klicka på skrivarikonen i den orangea rutan "Rapport för vald period"
Rapporten öppnas nu i en annan flik i din webbläsare/annan webbläsare beroende på din inställning. Rapportens datumintervall stäms av mot den rapport du tar ut från din betalpartners sida och används som bokföringsunderlag. Rapporten visar försäljningen, men ej avgifter som betalpartnern har tagit. I exemplet nedan är fraktkostnaderna med under försäljningen, men då de var avgiftsfria, registreras dessa inte i själva konteringen för bokföringen.
Stämmer inte rapporterna?
Kontrollera så du valt rätt försäljningsplats
Kontrollera så du valt rätt datumintervall, d v s samma intervall som du valt hos din betalpartner
Om perioden är precis på en viss datumgräns, kan transaktionerna mot bankkonton ibland diffa på någon dag. Prova då att ändra dina datumintervall för rapporten.
Kontrollera så det inte finns oavslutade ordrar.
Borde du haft fler ordrar en viss period/högre belopp? Tänk på att det är den dagen du "Sätter en order som levererad" som den registreras i din bokföringen. Så har den satts några dagar försent mot den fysiska leveransen, kan det vara där diffen finns.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.