Har du problem med att ansöka om Klarna-konto vänligen kontakta Klarna. Önskar du hjälp från Adjoy debiteras en löpande timkostnad per påbörjad timma enligt aktuell timtaxa oavsett mejl eller telefonsupport. Nedan finner du de uppgifter som vi kan besvara.
OBS! Efter att du skaffat Klarnakonto behöver du ge Adjoy åtkomst med en s. k API-nyckel för att vi ska kunna vara behjälpliga. Se guiden här.
Klarna checkout
Välj "För företag"
https://www.klarna.com/se/foretag/
Viktigt att du beställer KLARNA CHECKOUT för E-handel, så du får rätt tjänst.
(Klarna Payment är FELAKTIGT)
Klarna har ev. aktiveringskostnad, fast månadsavgift och avgift per transaktion.
Payson
Adjoy kommer upphöra med att genomföra uppdateringar för Payson som betalsätt fr o m 1 nov 2023 och enbart stödja Klarna Checkout.
Så länge inte Payson ändrar något i sina integrationsstandards så kommer din nuvarande webbshop fungera med Payson. Men vi rekommenderar starkt att byta till Klarna så snart som möjligt.
Vanliga frågor att vara förberedd på vid ansökan
Omsättning?
Vilka artiklar som ska säljas?
Värde på genomsnittsorder?
Plattform?
Fyll i "Andra integrationslösningar" Här väljer du "Own built integration" Er plattform heter Adjoy.
Vilket kassaregister ni använder?
Ni ska inte använda försäljning i fysisk butik när ni ansöker om betalpartnerlösning här.
Vad har ni för URL?
URL motsvarar er www-adress. Är inte sidan klar, får ni ange det i ert svar till Klarna att den är under uppbyggnad.
Vilka länder och valutor säljer ni emot?
Om inget annat överenskommits med Adjoy skall Sverige anges.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.