Lösenord måste anses som en värdehandling och därför rekommenderas ej att spara på datorn om du inte har lösenordsskyddat datorn i händelse av inbrott.
Tänk på att om någon får reda på användarnamn och lösenord, kommer den åt GDPR-relaterade uppgifter om ni använder kundregister. Du måste vid minsta misstanke i så fall byta lösenord samt anmäla till Datainspektionen om du tror att personuppgifter har hamnat i orätta händer. Detta ska ske inom 72h från det att händelsen upptäckts.
Lösenord kan ändras via Backoffice. Kontrollera alltid att all personal har rätt behörigheter i systemet och inte kommer åt backoffice om de endast ska vara kassörer. Alternativt ge minskad tillgång till systemet via standardroller med sammankopplade behörighetsnivåer.
Ordinarie support ingår ej för inställning av mer komplexa behörigheter. Behöver du hjälp att ställa in roller med andra behörigheter kan du kontakta teknisk support och så hjälper vi dig mot debitering per timma. Maila support@adjoy.se och ange vilken person samt vad ni vill att den ska ha åtkomst till. Mailet måste komma från behörig firmatecknare för att det ska behandlas.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.