Den främsta orsaken är att det varit fel mobilnummer angivit eller att numret har skrivits på hemtelefon istället alternativt att personen har ett utländskt mobilnummer eller befinner sig i utlandet. I så fall ska landskoden skrivas. För att skicka till utlandet om en person med svenskt nummer befinner sig där, ange +46 följt av mobilnummer +46 70XXXXXXX ta bort första "0" i telefonnumret. Är det kund med utländskt mobilnummer vet kunden säkert sin egen landskod som är kopplat till det numret.
- Ändra till korrekt nummer på kundens kundkort.
- Skicka påminnelse genom väckarklocka-symbolen vid Meddelanden på ärendet i programmet.
Används backoffice, gå in på ärendet och välj menyn i rutan "Konversation med kund" - Så här ser påminnelse-meddelandet ut oavsett om påminnelse skickas från programmet eller backoffice. Kundens namn ändras "Saga" är bara ett exempel.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.