Vill du sätta ärendet som slutfört internt, men att det fortfarande ska vara pågående för kunden?
Det innebär att när slutfört är satt som status tillkommer ytterligare en knapp/status "Klar att hämtas".
Standard är annars att när man slutför ett ärende hamnar det direkt på "Klar att hämtas". När du klickar på "Klar att hämtas" skickas automatiskt ett standard-SMS till kund om att ärendet är klart att hämtas.
Även SMS-inställningen går att ändra på här, så du själv väljer när det ska skickas, men då behöver du göra en manuell åtgärd för SMS-aviseringar på ärendet.
För att ändra på standardinställningar gör så här:
- Logga in i backoffice med högsta behörighet och välj Inställningar
- Sök "klar att hämtas"
- Ändra status till "Klar att hämtas" automatiskt.... ska sättas som Nej om du vill ha ännu ett klick enligt bilden ovan.
- Önskar du ta bort alla automatiska SMS när ärendet är klart att hämtas och istället göra detta manuellt ändrar du inställningen på Skicka automatiskt meddelande att ärendet är klart att hämtas... till Nej. Rekommenderas ej.
- Omstart av programmet krävs för att ändringarna ska slå igenom
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.