För att kunna använda den här modulen behövs ett särskilt tillval. Engångsaktiveringskostnad tillkommer. Önskas ändring av bild tillkommer löpande timkostnader. Rabattkoder kan ni själva ändra.
Så här gör kunden för att ta del av rabatten
- Kunden fyller i sina uppgifter
- Kunden måste även aktivt klicka i "Jag vill ha erbjudanden via e-post".
- Kunden får ett mejl till den ifyllda e-postadressen med en aktiveringskod.
- Koden fyller kunden in i kassan
- Sen avslutar köpet som vanligt.
Då ser det ut så här och rabatten dras av. Samt ev. fraktkostnad om ni har fri frakt vid köp över ett visst belopp.
Anledningar till varför koden inte funkar
- Kunden har redan utnyttjat rabatten
- Datumet för erbjudandet har gått ut. Standardinställningar för ett kampanjerbjudande är 14 kalenderdagar. Det kan variera från olika webbshoppar.
- Kunden har tagits bort från ert kundregister
Om kunden inte hittar sin kod
- Sök kundens namn i kundregistret så hittar du meddelandet där. Tänk på att om det var alldeles nyligen så kan webbläsaren behöva uppdateras. Tryck F5 på tangentbordet.
- Alternativt ta reda på kundens e-postadress
- Gå in i backoffice under Meddelanden
- Sök reda på e-postadressen så ska du finna mejlet som gått ut inkl. kampanjkod, giltighetstid, registreringstid m m.
- Ska du skicka den åter till kunden får du kopiera meddelandet och skicka till kunden som ett nytt e-postmeddelande.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.